Tanulási nehézségek és a Touch for Health

2021.03.08

Touch for Health 2-es tanfolyamon kaptam azt az inspiráló kérdést, hogy édesanyaként hogyan lehet segíteni a gyerekek tanulását a két első Touch for Health tanfolyam tudásanyagával?

Erre már ezen a szinten is rengeteg lehetőségünk van, sőt, már egyfajta "állapotfelmérésre" is képesek vagyunk!

Aki Touch for Health-et végzett, talán emlékszik, hogy mennyire sulykolom, hogy csak arra hatunk, amit aktiváltunk. Ezt hangsúlyozza az információs szendvics koncepciója is, és ezt tudjuk felhasználni a következő eljárásoknál is.

Tehát: milyen Touch for Health technikákkal tudjuk segíteni gyermekünket a tanulásban?

1. Tanulás előtt ne felejtsük el a legegyszerűbbet: a vízivást! A víz információ szállító és méregtelenítő közeg, nélküle semmi nem működik.

2. Majd végezzük el és egyensúlyozzuk ki az alábbiakat (hogy lássuk hogy "feladat" nélkül hogy működik a gyerek, és hogy ha kell, kiegyensúlyozzuk, hogy a tanulásra felkészült állapotban legyen)!

  • Központi meridián (az előtesztekből): hogy az energia az agy felé áramoljon, ne pedig egy "vészhelyzeti" (vagy szexuális :)) működésnek megfelelően.
  • Bekapcsolás vagy switching: teszteljük őket áramkör lokalizációval, ha kell korrigáljuk. 
  • szemenergia: olvasáshoz, íráshoz nagyon fontos!
  • fülenergia: a figyelem fenntartásában játszhat fontos szerepet, illetve ha nincs egyensúlyban, a szemmel felfogható információt zavarni fogják a külső hangok. 
  • keresztbelendítés és homolaterális mozgás teszt és korrekció. 

Ha ezzel megvagyunk, két dolgot értünk el: egyrészt létrehoztunk egy alap egyensúlyt, másrészt meg tudjuk nézni, hogy ha a gyerek belekezd a tanulásba (mondjuk leül az online órát figyelni, vagy ír pár sort, vagy olvas valami tanulnivalót), akkor ugyan ezeket a teszteket újra elvégezve képet kaphatunk arról, hogy nála hol lehet elakadás.

Ezért végeztessük vele a számára stresszt okozó tevékenységet (írás, olvasás, mozgás, odafigyelés, bármi), és  ismételjük meg a fenti teszteket. Ami kiegyensúlyozatlan, az biztosan az adott tevékenységtől billen ki az egyensúlyból. Végezzük el a korrekcióját!

Azaz: pl. elolvas pár mondatot a történelem könyvből. Rögtön utána csináld meg a:

  • Központi meridiánt (az előtesztekből) és ha kell korrigáld 
  • Teszteld a switching pontokat és korrigáld, ha kell. Nézd meg a könyvből, hogy melyiknek milyen jelentése lehet még!
  • szemenergia teszt és korrekció
  • fülenergia teszt és korrekció
  • keresztbelendítés és homolaterális mozgás teszt és korrekció. 
  • hozzá tehetünk egy ÉSO-t (érzelmi stresszoldást a tantárggyal, a tevékenységgel, a tanulással vagy a tanárral (!) kapcsolatban. A PMC le fog kapcsolni, ha a stresszes tényezőre gondol, lehet így tesztelni, hogy igazából mi a bibi. Azaz gondoljon a matekleckére, a tanárra, az írásra, arra, hogy ülnie kell, stb. Legyél kreatív, gondold át logikusan, hogy a tanulás mi mindent foglal magában, és tesztelj rá, hogy pontosabb képet kapj a probléma jellegéről!

És végül, de nem utolsó sorban, az 5 elem balansszal végezhetünk kiegyensúlyozást a tanulással kapcsolatos érzelmi stresszre (úgy is csinálhatjuk, hogy azt keressük, hol alakul ki energiablokk, amikor arra gondol, hogy nekiül a matekleckének), vagy konkrét célt is kereshetünk, ha a gyermek hajlandó erre. Vagy dolgozhatunk a meridián kerékkel, hogy biztosítsuk a megfelelő energiaáramlást a tanuláshoz. Vagy haladhatunk akár izmonként is, mindent egyenként kiegyensúlyozva, amit találunk. Válasszuk azt, amiben otthon érezzük magunkat, így is nagyon sokat fogunk tenni a gyerekért!